Vimplar till salu

fredag 8 februari 2008

Nostalgisk...


En sån här Holly Hobbie docka hade både jag och min stora syster när vi var små. Hippa 70-tal... Det var en stor favorit, hade även termos med Holly Hobbie motiv som fylldes med varm O´Boy när det var utflyktsdags... Andra favoriter var Anne på Grönkulla och Lilla huset på prärien. Ser ni något mönster där...??!! ;)


Strawberry Shortcake eller Jordgubbs Lisa kom lite senare och var en av lillasyrrans favoriter. Hon har ju haft en "comeback" fast i en smalare variant. Jag tycker dock bättre om originalet, och det vet jag syrran också gör... Känner ni doften av mycket söt konstgjord jordgubbsdoft?

2 kommentarer:

Cattis sa...

ja..jisses! =D Hollie Hobbie pussel har jag faktiskt kvar! Nu måste jag upp på vinden nån dag och leta.


http://kathis.blogg.se/

Anonym sa...

ååå jag älskade ju henne!
Meh, varför ska dom anorexia ner allt... precis som my little pony.... så mysigt att gå in och titta på din blogg syster yster