Vimplar till salu

måndag 5 maj 2008

Beslutat...

...att gå ur Kort I Fokus designteam. Jag hinner helt enkelt inte med...


Lite tråkigt för det har varit hur kul som helst. Utmaningar som jag inbillar har gjort att jag växt i mitt kortmakande och vågar prova framförallt!

Det är ett starkt och duktigt designteam som jag önskar all lycka!


Sen till något helt annat. Jag har läst en lista hos massor med bloggar med en tidslinje.
Tänkte det vore lite kul att reflektera lite över livet som gått...

För 15 år sedan (1993):
Skulle jag fylla 18 år. Slutade 2 årigt gymnasium: Grafisk Tryck Media. Ansökte om att studera Skinn och Textil på Samernas Folkhögskola i Jokkmokk och kom in.
Flyttade hemifrån och väl i Jokkmokk så träffade jag min nuvarande sambo. (Vi firar 15 år ihop i år)

För 10 år sedan (1998):
Bodde jag och sambo i Kiruna.
Gravid med vårat första barn: Max
Hade precis avslutat en API vid ett Tryckeri.

För 5 år sedan (2003):
Hade våran familj ökats med två barn till: Måns och Molly.
Vi hade planer på att köpa hus och fick napp på hösten, och flyttade då 140 mil söderut.
Sa upp mig på mitt dåvarande arbete som handledare på CSN för att vi flyttade.

För 3 år sedan (2005):
Var jag arbetslös och hade nästan gett upp hoppet.
Jobbade som timvikarie på stadens Hotell som allt i allo.
Hade hittat hobbyn med stort S: Scrapbooking (2004)

För 1 år sedan (maj 2007):
Såg jag ljust på framtiden.
Arbetade jag som visstidsanställd dagmamma, och fick lite senare en fast tjänst som dagmamma!
För 3 månader sedan (februari):
Gick allt sin gilla gång.
Sjukdommar kantade vägen som alltid i februari-mars...

Igår (4 maj 2008):
Fortlöpte en helt underbar vårdag.
Strålande sol och glada barn.
Sambo som grillade och själv drog jag runt i myskläder hela dagen.
Var lite kreativ också...

Idag (5 maj 2008):
Gick jag upp klockan 6,15 för att städa av huset innan dagbarnen skulle komma.
Skalade potatis som en gammal gumma utomhus.
Slutade tidigt och hade en skön eftermiddag på stan.
I morgon (6 maj 2008):
Ska jag åka på facklig kurs och ha trevligt hoppas jag.
Kanske hinner jag med en härlig promenad.
Ringa hem till familjen och säga God Natt.

Om 1 år (maj 2009):
Hoppas jag att mitt liv ser ut som det gör idag.
Att familj och vänner mår bra och att vi har en trevlig sommar framför oss!
Önskar er en toppen vecka!
Bilden har jag tagit här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Attans va tråkigt at du slutar men vet vad det med ont om tid till skapande!!!!

Tappade nästan hakan när jag såg vad du gått för linje!!!!

Jag har också gått den 2 åriga i Gbg.....och jobbat massa år i den branschen innan jag för ett år sedan hamnat i en annan bransch.....

Erica sa...

En förlust för Kort i fokus men jag förstår dig!! Tiden vill inte alltid räcka till.. speciellt inte då man har barn, det finns annat i livet som tar fokus då..
Har föressten gjort ett kort efter din v.18-skiss hos Kort i fokus, titta in på min blogg så får du se.

Theresa/Tette sa...

Men vad tråkigt för KIF. Men jag håller med tjejerna ovan, att man kan inte hinna med allt!
Det är då väldigt sunt att kunna säga "tack för den här tiden".

Finns allt mycket fint att titta på här i din blog!
Ha det bra!

Anonym sa...

Det är verkligen en förlust för KiF att du slutat! Hoppas att du snart känner att det är roligt att skapa igen, och att du tycker att det är skönt att slippa skapa på begäran...!