Vimplar till salu

torsdag 7 augusti 2008

En liten tripp...




...blev det idag. Bilen styrde mot Södertälje och Tom Tits exprimentsverkstad. Väl där så upptäckte vi att halva Sverige hade samma idé som vi... 30 minuter senare så hade vi iallafall hittat en parkeringsplats!

Jag har varit där ett antal gånger sedan dom öppnade för 21 år sedan och har väl aldrig varit med om något liknade. När jag skulle börja fota barnen som sprang runt som yra höns så hade min kära sambo glömt minneskortet hemma...! Så hans mobil fick jobba istället.

En liten film blev det, men jag har ingen aning om hur man vänder den rätt... Så ni får helt enkelt vrida på skallen...Efter 3 timmar med knuff och armbågsslagsmål så gav vi upp... Och vi styrde vidare mot Mariefred och Gripsholms slott.

Där var det förstås stängt, men vi gick ändå runt utomhus och spanade in arkitekturen. Enastående makalöst! Jag älskar slott och herresäten, historiens vingslag och att man kan drömma sig bort till en svunnen tid. Men eftersom mellersta sonen svingat en gigantisk slägga på sin högra stortå på Tom Tits så fick vi snällt sluta drömma och åka hem.

En härlig dag...! Men som barnen sa när vi kom hem: Åh, så skönt att vara hemma igen!!!


Inga kommentarer: