Vimplar till salu

söndag 24 augusti 2008

Liftningsutmaning på SWE

Vi fick äran att lifta en underbar layout av Fnyz och jag var bara tvungen att göra en lo om min äldsta son Max när han hade vattenkoppor.

Idag är jag "glad" över att jag fotade han när han var täckt av alla dessa koppor. För en idag är hans ansikte täckt av stora ärr som han blir retad för... Men efter jag visat detta kort och berättat historien för klasskamraterna så har dom mer förståelse varför han ser ut som han gör.

Max själv kan knappt titta på detta kort utan att rysa till...

Han blev utställd på sjukhuset i Kiruna och alla läkare och personal fick komma och studera han i ett karantänrum. Dom hade aldrig sett något liknade och dom tog kort på han. Vi hade en sjuksköterska som gjorde hembesök i flera dagar då han var så dålig och han fick 5 olika medeciner för att ens orka få i sig vätska. Jag fick bära honom till toaletten för han hade koppor på fotsulorna, ja överallt. I ögonen, öronen, munnen tillochmed på snoppen. Jag tycker man riktigt ser hur det smärtar i hans ögon.

Kila in på SWE och kolla in de andras fina lo´s med!

11 kommentarer:

Ylwa sa...

Stackars lilleman...jag lider verkligen med honom. Snygg LO.
//Y

Kickans_blogg sa...

Stackars Max!!! Tur att man bara har det en gång i livet!!!!
Jättefina alster i alla fall, och JA, det ska bli jättekul att träffa dig!!! Tänk att vi får "jobba" ihop på mässan!! :0)
Kram kram Kicki

Anonym sa...

Nämen lille gubben! Stackarn! Det är så hemskt när barnen har det jobbigt, man vill ju bara ta över allt det onda själv.

Fin LO iallafall, med fina detaljer i vanlig ordning!

Kram Malin

Li@n sa...

Åh stackars liten! Min 14-åring såg just din Max och minns hur ont det gjorde på honom och som han själv sa: "Jag hade ju inte alls lika många prickar som den lille killen". Vilken tålmodig liten grabb du har som lät sig visas upp för personalen. Så smart av dig att göra en LO att visa för dem som undrar över hans ärr. Minns att min yngste hade prickar både "fram- o bak" som gjorde jätteont.
Må så gott, nu ska jag fortsätta kika runt hos dig i ditt trevliga krypin.
//Lian

Ammi sa...

Jättefin Lo, men stackars liten, det gör ont i hjärtat att se, kan riktigt känna hur illa det kliar! Ammi

joggemia sa...

Stackars stackars raring! Måste ha varit en extremt jobbig upplevelse! Layouten blev fin i alla fall.

Kram!

Anonym sa...

Stackars liten!!! Det gör riktigt ont i mig då jag ser hans lidande.
Vilket passande papper (det röda) till, jättesnygg LO.
En tröst kanske är att ärren bleknar med åren.

Muffin sa...

Åh, den lille stackarn!! Det gör riktigt ont i mig när jag ser det. Fin LO, dock...;o)

Cattis sa...

Men stackars liten!! Har aldrig sett så mycket prickar förr,vad det måste ha kliat. då har mina barn haft lindrig vattkopp...

Layouten blev jättefin!

http://kathis.blogg.se/

Anonym sa...

Började grina! Vet hur ont jag själv hade..... Hade mycket men inte en ens i närheten av din Max!
Ditt blåa kort i från Jommas paket är så in i vassen läckert!!!!
Du är enormt duktig!!!!

Längtar att få träffa dig!!!

Susanne H / snuffehar sa...

Åh fy stackare! Jag tyckte mina barn hade mycket koppor men inte i jämförelse... Kanonsnygg LO i alla fall!