Vimplar till salu

söndag 21 december 2008

4:de Advent

Då var julgranen äntligen på plats. Barnen har väntat och längtat... Och mamman har dragit på det in i det längsta. Orken har bara inte funnits där, men idag så kom den. Nu är det pyntat och fint, renbäddat i sängarna och skurade golv. Nu kan tomten komma!

Även årets pepparkakshus är på plats. Tomtenissarna efter Farmor har flyttat in. Kyrkan lyser och nejlikeapelsinerna hänger och doftar gott i dörröppningarna. Imorgon jobbar jag sista dagen och sen har jag jullov till den 5 januari. Det ska bli så skönt! Att bara få ta dagen som den kommer och umgås med barnen och ta promenader med Mathias.

Måste även få berätta att jag och Mathias har skapat en ny tradition. Den 20:de december är soff och tvdag... Himmel, en hel dag låg vi i varsin soffa och gjorde absolut ingenting. Men tydligen behövde vi det. Mathias har jobbat över hela veckan och jag... var bara slut. Jag sov middag... 4 gånger under dagen...???!!!

3 kommentarer:

Cicci sa...

Så härligt det låter att allt är klart.
Ha en skön jul.
Kramiz

Anonym sa...

Oj vilken fin gran!! Så snyggt med vita dekorationer!

Ulrika sa...

Åh vad mysigt ni har det! Finfin gran och underbar 20:e december-tradition. I like :)