Vimplar till salu

söndag 30 maj 2010

Julkort #21 och mors dag

Ni får nöja er med små bilder idag. Jag har inte riktigt koll på programmen i min nya leksak som tydligen var min morsdagspresent ;) Fick nämligen med mig en iMac igår när jag var med mamma och köpte kyl/frys.

Veckans julkort blev väl sådär... Men jag gillar tygapplikationen från Webster´s Pages.


Sen knåpade jag ihop ett kort till lilla mamma också. Det fick gå i härliga krispiga vårfärger.

Brukar inte dekorera insidorna men nu blev det så fula stygn på insidan som jag måste dölja och så ville jag ha en ficka att stoppa några lotter i.

Till mina kort idag har jag hämtat inspirationen från duktiga Hilary Kanwischer

Idag har jag grävt i jorden och solen riktigt stekte, så skönt. Bildbevis på våran pallkragodling kommer...

Nu ska jag börja med middagen som idag består av önskemål från barnen. Baconlindad kyckling som man grillar och ugnsbakad sparris och potatis med timjan. Vanilpanacottan står redan i kylen och bara väntar på sitt jordgubbssällskap.

Ha en fin morsdag!

2 kommentarer:

Eivor/Ejja sa...

Fantastiskt vackra kort!! Kikar ofta in här och finner inspiration. TACK!

Hej från mig,
Eivor/Ejja

www.eivor.blogg.se

Linda Muhr sa...

Underbara kort som alltid!