Vimplar till salu

fredag 4 mars 2011

Våren knackar på dörren...

Fåglarna har kvittrat ett bra tag nu utanför fönstret. Ekorrarna springer huller om buller upp och ner för träden, dagbarnen har inte ens tid att äta frukost utan måste kika på korrarna från kökssoffan. Den fortfarande något bleka solen vaknar tidigare varje morgon och får snön på taket att smälta och drippdroppa ner i stuprännan. Som för övrigt omvandlas till en exprimentverkstad i barnens värld. Stenar ändrar färg när dom blir blöta, dropparna gör hål i isbitar och man kan tvätta smutsiga spadar under droppet.

Dom ljuvliga solstrålarna får allt att vakna till liv!

Jag ska hälsa solen välkommen med ljusa luftiga gardiner, såpadoftande fönsterbänkar och istället för röda trähjärtan i dörrkransarna ska våren mötas med trädgårdsänglar.

Fast inte idag, idag ska jag pyssla ett kort och sen göra mig iordning för middag hos en kollega som gått i pension. Sen när jag fått några fler dagar med vår och energin har laddats ännu mer i min kropp då ska jag hälsa VÅREN!

Inga kommentarer: