Vimplar till salu

fredag 10 februari 2012

Pyssla med barn


Då var det dags igen för lite pyssliga tips för barn. Först ut så har vi gjort glittriga trollspö med hjälp av grillpinnar, utstansade stjärnor, piprensare och paljetter.


Sen bjuder jag på en bukett tulpaner bara för att det är så fint. Man kan även plocka in kvistar från naturen och se hur det kommer fram gröna blad från kvistarna. Det är spännande för barnen att kolla in lövsprickning på nära håll.


När man fyller år som dagbarn hos mig får man ett paket med matchande kort. :)


Det är snart alla hjärtans dag, och snyggaste hjärtstämpeln gör man enkelt själv med en tillböjd toarulle.


Av dom hjärtstämplade pappersbitarna klistrar man lätt ihop ett kort till någon man tycker om. Ett av dagbarnen gav mig sitt kort, det är lycka!


Mer pyssel på hjärttema är att göra söta små nyckelpigor av toarullar där vingarna består av hjärtan.


Sen avslutar jag med ett stort TACK till mina besökare. Denna bukett gav vi till våra grannar som hittade Max cykel som blev stulen härom veckan.

Inspirationen till pysslet har jag hittat hos Skapligt Enkelt och Tp Craft

Var rädda om varandra och trevlig helg!

ps: imorgon lördag är det sista dagen att delta i min bloggcandy, länk hittar ni i högerspalten.

9 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Häftiga hjärtan av toarullen =)) Supersnygg tag du satte i buketten till dina grannar!
Kram Iffa

Anna sa...

Snällt av dig att dela med dig av pysseltips till barn. Tyckte nyckelpigorna blev söta och hjärtan stämpeln jätte fin.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

/Anna

Angelica sa...

Idén med hjärtstämpeln är suverän!!!
TACK!
Trevlig helg!

Anonym sa...

These are great ideas! I do a lot of crafts with my kids as I home school them. Thank you for your ideas!
Love Pearl x

Beatrice sa...

åh vilket bra tips med toarullarna! Ska pröva med min treåring som gärna vill göra kort med mamma :-)

Evas Pyssel sa...

Oj vilket trevligt tips med nyckelpigorna. Måste komma ihåg. Kram Eva

Jok_96 sa...

Jag gillade oxå nyckelpig tipset, så underbart, va skönt att grannarna hittade din sons cykel, stor lycka och tur, inte vanligt i dagens samhälle, jättefin tag du gjort till buketten.

Ha en skön helg, kram Johanna.

Eva J sa...

Vilka härliga tips på barnpyssel, de passar perfekt här hemma och att göra hjärtan med toarullen det får det bli ikväll. så enkelt och med så proffsigt resultat. Underbara tags du har gjort helt enkelt sk...snygga.
Ha en skön söndag
Kram Eva

Zarah sa...

HÄR var det ju!! Jag funderade på var jag stulit idén med toarullarna... nu vet jag. *susar iväg och uppdaterar bloggposten med info*
:)