Vimplar till salu

fredag 11 oktober 2013

Värmande/kylande hjärtan



Just nu producerar jag för fullt till julmarknaden den 1:a advent.

Försöker hitta på lite "nya" produkter att ta med mig och jag har sedan länge haft en värmekudde som är fylld med körbärskärnor som jag gillar mycket mera än vetevärmaren jag hade förut. Det är något med konsistensen och att körbärskärnor faktiskt tål väta så kuddarna är tvättbara.

Så det fick bli små kuddar i form av hjärtan, ca 18x18 cm och det blev ett lagom format tycker jag. Kan stoppas i linningen innanför byxkorna båda på magen och i ryggslut. Användas som handledstöd vid musarm. Eller kanske i barnvagnen nu när det börjar bli lite kyligare ute, i  bh:n vid amning för att förhindra mjölkstockning.

Stoppar man den i frysen är den perfekt att kyla bulor med eller lägga över ögonen för att minska  svullnad eller på pannan vid feber och huvudvärk.

Hoppas att mina hjärtan blir uppskattade!
Trevlig helg!


3 kommentarer:

Eva L sa...

Va fint du gjort, och fiffigt med kärnorna. kram

Cornelia sa...

Var i hela friden hittar man alla körsbärskärnorna, då??? *S*

Jättefina är de och jag skulle gärna prova att sy ett sånt där fint hjärta, jag också! Men inte äter jag sådär mycket körsbär.... *ler*

Ha en fin helg!

AnnaMalinska sa...

Så fina och väldigt inspirerande. Jag har samma frågan om kärnorna. Hur fick du tag på dem eller har ni ätit körsbär till alla måltider.
Malin