Vimplar till salu

söndag 29 december 2013

Ett till...


Tror att jag blivit biten av lapptäcksloppan ;)

Tänk att det kan vara så kul att sy ihop tygbitar och se det växa fram ett täcke. Denna gång fuskade jag dock och köpte färdigklippta tygbitar från Panduro - Tilda Charmpack.

Sen fick jag ett tips hur man kan kanta för att få ett fint hörn. Lukkekant kallar man det i vårat grannland Norge och jag sökte rätt på en beskrivning som jag gillade. Den hittar ni här!


Svårt att hinna fota innan den mörknar, men jag hoppas ni får en känsla för täcket ändå.

Jag använder mig av fiberstoff från Stoff och Stil som mellanlägg och vanligt vitt bomullstyg som baksida.


Får jag börja på nästa nu?! ;)

Ha det bäst!!

1 kommentar:

Dollandesign sa...

Så kul att även Du har blivit biten av lapptäcksloppan.
Välkommen i gänget!

Dollandesign