Vimplar till salu

onsdag 12 december 2007

Hänger på trenden...

...att visa sin adventsljusstake. Min har hängt med några år, men den är klassisk och jag gillar den. Många har blockljus med sifferbrickor på ljusen, vilket jag tycker är jättefint. Så jag var förstårs tvungen att ha något liknande. Jag dekorerar aldrig med mossa och ris utan har i alla år haft torkade kryddor: anisstjärnor, hel muskot, kanelstänger och gröna pistagekärnor. Det som ser ut som kristaller är candysocker. Ungarna har i alla dessa år inte fattat att det går att äta...;) så det förblir orört under hela julen. Dottern sa till och med här en dag: Mamma, dom där kristallerna är så fina... Mmmm svarade mamma... Är jag elak...? Sen har min äldsta son trätt rönnbär på en tråd och torkat, det lyser fint bland kryddorna.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Elak?? Näää knappast!! (Lika elak som jag då som säger att julmust är starkt när Maja vill ha...)
Jättefin ljusstake, ser ju hur kul man kan göra i stället för en massa torr tråkig vitmossa...

Maja tackar så mycket till Mo för jättefina tecningen och superfina tändsticksasken, vad dulktig hon är! Men det klart, hon har ju att brås på :) Maja blev så stolt att få en 'egen' ask den vi hittills använt är ju min som jag fått i present av dig! Nu har hon en alldels alldeles egen! :)

I morgon kommer tomten till Röe gård, du vet! Han sitter i skogen och alla får varsin fackla så går man in och hälsar på honom, lämnar önskelista... dricker glögg... innan dess lite shopping och julmarknad ute på själva gården och i affären, mysigt! Kom hit i morron och gör oss sällskap??!! Välkomna!!

Kramar /Ulrika

Anonym sa...

Nee men ack ssååå snygga adventssifferhjärtana är, sånna vill jag med ha juu :)
Nu ska jag kika vidare i din blogg.
Kram, NetteR

http://netter.bloggagratis.se/