Vimplar till salu

torsdag 17 januari 2008

Känslosam...

...känner jag mig idag. Det är så många tankar som far i huvudet... Tänker på vänner till oss som har det jobbigt...

...samtidigt som jag är lyrisk över min löneförhandling... Har fått så mycket positiva kommentarer, både från chef och kollegor, det värmer så gott och jag växer! Kommer ihåg hur jag mådde i oktober 2006... Var verkligen på botten och nu drygt ett år senare på toppen! Jag är så tacksam!

Sen så har jag lite kortmakar projekt på gång, som jag har tidspress på... Sambon ska byta jobb och har "resfeber"... Känslorna far upp och ner... Jag förundras över mina barn, mellersta pojken 7 år ville ha läxa... Jag skriver några matte tal åt honom på ett papper, och han löser alla och säger att det var för enkla... Jaha, tycker du det är kul med matte, frågar jag. Då svarar den lille: Ja, jag är ju klassen mattenörd!!!

Till sist vill jag bara tipsa om världens bästa barnfilm: Familjen Robinson / Meet the Robinsons, den är så härligt varm och kärleksfull! Videoklippet är en sång som finns med sist på filmen, och varje gång jag hör den så gråter jag hejdlöst, det bara väller upp...

Tillägnar våra vänner denna sången.

Inga kommentarer: