Vimplar till salu

lördag 29 november 2008

Pyssellördag och advent...

Detta fina kort har min dotter Molly 6 år gjort! Visst är hon är naturbegåvning. Hon har tillochmed en egen liten scraphörna, hon följer med mig på scrapträffar och scrapaffärer och hon sparar små grejer från vardagen som hon sedan använder i sitt skapande. Här har hon använt en tygtag från ett klädesplagg. Ser ni hon har ritat stygn runt kanten! STOLT mamma!!

Idag har jag gått runt i myskläder och drällt... Våndats och svettats över ett uppdrag till Designat som jag ska ha med mig när jag åker dit imorgon... Kan ni känna min stress... Men så tog jag tjuren vid hornen och bara satte mig utan att tänka. Och vips så var jag klar, så skönt och jag blev faktiskt nöjd! Nu ska jag fixa det sista med dekorationerna jag ska visa imorgon och så packa såklart.
Fotot föreställer årets adventsljustake som pryder köksbordet och väntar på att få tändas. Det får min kära familj göra utan mig imorgon, jag såg även att pepparkaksdeg köpts... Min kära sambo är värd en gnistrande vit stjärna i himlen för att han drar runt familjen när jag själviskt ägnar mig åt min hobby!


3 kommentarer:

Helen sa...

Vilken begåvad dotter du har, hon har väl ärvt det efter sin mor antar jag.
Ha en trvlig pysseldag imorgon!

Ulrika sa...

Kanonsnyggt kort, verkligen! Du måste hälsa lilltjejen att jag är MYCKET imponerad. (Visst är det roligt med sällskap i pysselrummet?)

Hoppas du får en skön advent i morgon, även om du inte är hemma!

Cicci sa...

Visst är det mysigt att ha en pysselkamrat hemma. Kortet är något att vara stolt över.
Kramiz