Vimplar till salu

torsdag 4 december 2008

Sockervadd, ledig dag och tomtefunderingar...


Idag när vi vaknade ropade Molly från sitt rum... Mamma jag ser inte det andra huset... Hon menade grannhuset, det syntes inte för all snö som har fallit inatt och satt sig överallt som fluffig sockervadd!

Jag har en ledig dag idag och efter jag skickat iväg barnen till skolan, hade jag hela huset för mig själv. Jag gjorde iordning en redig frukost och kröp upp i soffan med en filt och fjärrkontrollen. Jag hinner aldrig titta på tv längre, så detta kändes väldigt lyxigt. Jag mumsade i mig min frukost och sen vaknade jag en timme senare... Vad hände... Hela morgonen försvann i ett nafs. Nu sitter jag här fortfarande i nattlinne och har en tung huvudvärk...

Solen tittar fram mellan molnen och jag snabbade mig att ta ett kort från vårat fönster på de snötungda grenarna utanför. Tänk att bara för 2 månader sen dingnade dom av Åkerö äpplen...







Nu till tomtefunderingarna...

Igår när jag och Molly gick hem från jobb och skola så sa hon: Vet du mamma att tomtens favoritform är stjärnform!

Jag såg ut som en fågelholk och frågade hur hon visste det?

Hon hade helt enkelt frågat tomten förra året. Och sen återspelade hon samtalet:
Molly: Hörru tomten var har du för favoritform?
Tomten: Stjärna såklart! Det vet väll alla! (sa hon med mörk tomteröst)

Jag fullkomligt brast! Både hon och jag skrattade så vi höll på att tappa både cykel och väskor!
Sen efteråt kom det: Mamma jag bara ljög!

Så härligt bubblande fantasi!!!

Dagens tips: Ta vara på de små glittrande stunderna i livet! Det är små pärlor som man kan trä på livets tråd och tillslut har man ett långt och värdefullt halsband att bära med sig!

Inga kommentarer: