Vimplar till salu

söndag 20 februari 2011

Kuvertkort för Scraplagret

Har funderat ett tag på att göra ett kort som är mer som en ficka där man kan skicka med lotter, pengar, presentkort, glitter, paljetter, frön eller varför inte ha som en doftpåse. Så nu slog jag till och knåpade ihop ett. Enkelt upplägg med dom underbara papprena från Pysselgummans Sagan om våren.


En blomma, lite snöre och fin brad är allt som behövs!


Valde att dekorera baksidan också. Använt en stämpel från Inkido och dekorationer från klipparket.


Jag valde att stoppa ner lite pengar och en tag med en hälsning på. Stängning utgörs av magnetknappar. Men man kan ju tänka sig att man knyter eller en två knappar med ett snöre mellan. Ja, bara fantasin sätter gränser som det så fint heter!

Önskar en fin söndag!

4 kommentarer:

Mim... sa...

Detta var jättesnyggt!!! och en bra ide på lite variation på kortvikningen.
Ha det bra....

Jeanette Wallén sa...

Mycket fint och ljust kort! Jag älskar färger, men jag älskar också när man pysslar med lite dovare eller ljusare färger. Det här var ljuvligt!

Kram,
Tett

PS. Snart far jag till UK för att hälsa på DrA - GISSA om jag ska handla lite fler Copics då...? ;)

Petra/Paradise sa...

TOPPENIDÈ!!!!
Diggar din påse/kuvert massor!!
Perfekt som fröpåse el doftpåse som du skriver :)
Fint dekorerad också! :)

MÅ gott idag!
KRAM Petra

Helena sa...

Vilken bra idé.
Underbart dekorerad.
Kram/Helena