Vimplar till salu

fredag 24 juni 2011

Tag med sommartema

Inför alla sommarens kalas kan det vara bra att förbereda några fina tags att hänga på en flaska drickbart, eller varför inte i en blomsterkvast. Smidigt att dekorera sin gåva med och genast känns presenten lite mer personlig.


Jag har stämplat direkt på tagen med en urfin stämpel från Crafty Individuals. Sen har jag färgat in kanterna meddistressdyna och Blending Tool. Limmat på tre rader spets och pappersremsor från Primas serie Botanical. Dekorerat med en virkad blomma från Prima och metallblommor och halvpärlor. Sen knöt jag fast tagen mednatursnöre och hängde även på en stor pärla från Tim Holtz.


Sen lackade jag kanterna med Rangers Crackle Accents och innan det torkade strödde jag på Perfect Pearls. Det blev en fin glittrig effekt som inte riktigt kommer till sin rätt på ett foto, men jag hoppas ni ser ändå. Man får komma ihåg bara att har man färgat in pappret med distressfärg så löses den upp lite i lacken. Men det tycker jag bara bidrar till vintage-känslan som jag ville ha.

Allt material hittar ni hos Scraplagret som just nu har midsommarrea!!!

Önskar er trevlig midsommar!!!

Inga kommentarer: