Vimplar till salu

torsdag 14 juli 2011

Födelsdagshäst

Då var det dags att visa mitt kladdprojekt. Min systerdotter fyller 18 (idag!) och hon är en riktig hästtjej. Numera har jag slutat försöka lista ut vad hon önskar sig så det blir en slant så får hon köpa något själv istället. Men det är lite tråkigt att bara ge en sedel i ett kuvert tycker jag, så jag brukar försöka hitta på något annat. Så då fick det bli en häst såklart!


Denna skapelse tog en hel förmiddag att göra men det var så kul att få kladda och lägga på lager på lager med olika medium. Jag började med att riva bitar av ett Tim Holtz Kraft Resist-papper sen la jag på Crackle Paint här och där. Efter det hade torkat ordentligt sprayade jag med röd och turkos Glimmer Mist och då uppstod det läckraste mönster i dessa papper.

Distressade lite med Walnut Stain, smetade på Perfect Pearls och embossade med Chunky Chrystal Guld. Sen avslutade jag med att lacka allt för att få en hållbar yta.

Dekorerade med blomma, brad, och spets. I vingarna som jag böjt till av ståltråd hängde jag pärlor från Tim Holtz.



Limmade dit några kugghjul och pärlhjärtan som också fick en omgång av färg och embossing.


Runt halsen knöt jag en flaska som jag rullade ihop en sedel i. Nu ska den bara slås in i ett fint paket. Mycket roligare att ge och förhoppningsvis också att få än "bara" en sedel i handen.

Allt material kommer från Scraplagret!

Önskar er en fin dag!

4 kommentarer:

Zarah sa...

WOW!!!

*fånstirrar med hakan hängande vid knäna*
Den är så... WOOOOOW!!

Malin sa...

Herregud vad läckert!!!!!!

hellenbell sa...

vad fin han blev, den lille pållen!

Minerva sa...

Vilken vacker och originell häst! Tack för tipset för jag har en liknande häst liggandes någonstans. Dags kanske att kladda på med färg här med :)