Vimplar till salu

söndag 25 december 2011

Färglägga med distresser


Hoppas ni haft en mysig Julafton! Idag bloggar jag ett helt vanligt kort hos Scrapfabriken ;)

Färglagt med distresser och jag passade på att filma när jag gjorde det. Hoppas ni gillar det!

Mer information hittar ni i Scrapfabrikens blogg

Uppdaterar inlägget med information om vilka material jag använder. Jag målar med en vattenpensel från Koi storlek small, Scrapfabriken säljer dessa.

Sen målar jag på akvarellpapper 300 g med fin gräng. Mitt favoritpapper just nu är detta från Daler Rowney, det är ganska billigt och antingen kan man hitta det i sin lokala konstnärsbutik eller så kan säkert Helen på Scrapfabriken ta hem det om man ber snällt! :)



Önskar er en fortsatt fin julhelg!

10 kommentarer:

Outi sa...

Jättesött! Har sparat ditt inlägg som länk så jag hittar tillbaka när vårt bredband är tillräckligt brett för att man ska kunna kolla på en film:)

Önskar dig en fortsatt god jul!
Outi

Gittans Pysselsida sa...

Tänk att kunna måla sådär....det blir sååå fint.
Fortsatt fin helg
Kram

Ulrika sa...

Superfint! Vad roligt att få se hela processen så där, några riktigt bra tips hann jag snappa upp också ... :) Tack för att du tagit dig tid att göra en sån fin liten film!

webmosterhelene sa...

Så fantastiskt vackert! Vad använder du för vattenpensel?! Jag har tre, men inte med så fin spets... Och är det akvarellpapper du målar på?

Ha en fortsatt trevlig julhelg!

Anna Maria Niia sa...

Tack, vad glad jag blir av era fina kommentarer! Jag har uppdaterat inlägget med materialinfo.

Maria Therese sa...

Nydelig kort ♥ God jul!!

Anna sa...

God fortsättning :)
Vilket sött kort, och så fint färglagt :)
Kramis

Zarah sa...

Milda matilda.... Du knäcker mig. Herrejisses så fint kort - och jag ÄLSKADE att få se hur du jobbar! De är ren magi, det du gör. Jag har sagt det förr, men det är sant fortfarande: du är BÄST!!

Veronica sa...

Åhhh superduper bra video heja heja vad du är bra, blir alltid lika imponerad av alla duktiga scrapbookingtjejer som är villiga att dela med sig med sina tips & trix tusen tack, jag vill genast sätta mig vid pysselbordet och göra ett kort =)
Måste bara ställa en dum fråga från en som varit lat och knappt orkar måla motiven på korten längre *skäms* Är det distresser på flaska du använder eller kan det fungera med dynorna, hoppas på dynorna då jag har alla färger men inga flaskor.
Största kramen från Veronica

Veronica sa...

Tusen tack för svar, nu har jag beställt en vattenpensel från Scrapfabriken, så fort den kommer ska jag börja öva =)
Kram Veronica