Vimplar till salu

torsdag 30 maj 2013

Tid...


Just nu klagar jag mycket över att tiden inte räcker till...

Allt går i en rasande fart - gräset växer i en rasande takt, rabarbern svämmar över, jag hela trädgården har exploderat senaste veckan. Men att en av rabatterna fullkomligt dignar av liljekonvaljer gör inte så ont. Doften är bedövande och man kan känna den redan när man svänger in på våran väg med cykeln.

Små skira vita klockor i ett hav av krispiga gröna blad.

Så även om jag känner att tiden inte räcker till så måste jag stanna upp och plocka en bukett och bara njuta av stunden.

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja, man måse njuta av nuet:)

Hildas hem - Sofia sa...

Denna tid är fantastisk och liljekonvaljer är underbart och bra tecken på att sommaren är på gång :)

Tack för upplysningen om Stjärnöga. Nu vet jag det :)

Jag önskar sig en fin helg!
Kram Sofia