Vimplar till salu

torsdag 12 december 2013

ATC


Tidigt i höstas blev jag kontaktad av Katja Joulak Krankkala som har den underbart inspirerande bloggen MezzaNotte skapar.

Ni som har hängt med länge vet att innan jag fick tyg och sömnad på hjärnan så scrappade jag en hel del. Så med den vetskapen frågade Katja om jag ville sy ett ATC till en artikel som hon skrivit till tidningen Inzpira.

ATC står för Artist Trading Card och är enkelt förklarat ett samlarkort som man byter med andra kreativa människor och dom kan vara i vilket material och teknik som helst. Jag skulle alltså använda mig av tyg och sy på mitt kort.

Inte helt lätt då det är en väldigt liten yta man får disponera. Men jag blev ganska nöjd med mitt kort.
Så i oktober publicerades artikeln i Inzpira och nu tror jag att det är okej att visa den här också.

Har ni inte läst något nummer av Inzpira än så vill jag bara tipsa om att det är väldigt trevlig tidning för oss som gillar att vara kreativa.



Önskar er alla en mysig helg!

Själv laddar jag för julmarknad i Askersund i dagarna två.
Lördag är det öppet mellan 10-14 och på söndag är tiden 13-17. Ni hittar mig och min kollega Ann-Mari som säljer dom sötaste mössorna och annat sytt som är barnrelaterat i hamnmagasinet.

1 kommentar:

Jennie/Deleelsia sa...

Mycket sött ATC. Fina små detaljer, vet inte hur du lyckats få till allt på så liten yta.

Attans Askersund ligger oxå alldeles får långt från mig.
Hoppas det går bra för er. Trevlig helg.