Vimplar till salu

tisdag 22 april 2014

Det blev lite sytt igår...


Äntligen blev denna necessär färdig, en del grejer får man sprätta mer än sy verkar det som. Tror att det var vaxduken som spökade denna gången. Fick förtråckla varenda söm.



Sen var jag sugen på att sy en ny sorts necessär, hittade beskrivning och mönster här.
Den blev stor och rymlig och det var kul att sy tvärtom, alltså vaxduk på utsidan och bomull på insidan.



Sen sydde jag ett pennfodral där jag dekorerade med korsstygnsäpplet jag broderade härmodagen. 




Hittade en rolig beskrivning på en till vaxduksnecessär. Denna gång en trekantsmodell, den måste jag nog utforska lite mer ;) Beskrivning hittar ni här.

2 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Så fina necessärer och pennfodral!!

Rumpetuss sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.