Vimplar till salu

söndag 16 november 2014

Tyst i bloggen...

... Men det betyder inte att symaskinen inte jobbar.

Har sytt en hel del bland annat denna julkalender. Den var rolig att sy men pilligt att få till alla fickor.

Har även sytt änglavingar i form av en värmedyna fylld med körsbärskärnor.

Några fler virkväskor.



Sen har jag börjat sytt lite grejer till julmarknaden jag ska vara med på. Tänkte först inte vara med på någon i år men så fick jag en förfrågan och jag älskar ju att stå på marknader.

Så 1:a advent 30/11 hittar ni mig i Cityhuset i Hallsberg kl. 13-17

Då kommer jag bl.a. ha med mig denna stora julstrumpa med vingar. 


Stämplade ljus med fat och manschett av ullpärlor. Färdiginslaget i cellofan färdigt att ge bort till. Fått frågan om det inte är brandfarligt med ull i manschetten. Men tovad ull är brinner inte, den kan på sin höjd smälta lite och sen bör man aldrig lämna ett brinnande ljus ensamt.



Haklappar kommer också att finnas till försäljning, denna gång i mjukaste kvalité och med barnmotiv som Lilla Anna, Busungarna och Fem myror. Perfekta julklappar!




Det kommer även att finnas några grytunderlägg av tovade ullpärlor. Väldigt dekorativa och skonsamma mot både gryta och underlaget.




Testade att sy en enkel tomte, har bara blivit denna enda än så länge... Får se om det hinns med att sy fler.



Några mindre julstrumpor med fluffig kant har det blivit också.




Några små börsar/väskor/necessärer har jag hunnit med att sy. Dessa är perfekta att ha sladdar, bindor, smycken i eller andra småsaker på resan.







Halloween är ju över för denna gång men jag måste visa vad dagbarnen pysslade ihop. Först ut piprensarspindlar. Enkla att knåpa ihop även för dom lite mindre barnen.




Sen stansade vi hål i kanten på en papptallrik och trädde en tråd hit och dit. Det fick bli ett spindelnät. Bra träning för finmotoriken.

Det var allt för denna gång!

Ha det gott!!

Inga kommentarer: