Vimplar till salu

tisdag 17 maj 2011

Nytt projekt!

Jag har vid ett tidigare tillfälle gått en onlinekurs för Elizabeth Kartchner och gjort en minialbum. Nu har hon tagit sina klasser ett steg längre och har ett samlat ställe som heter Something Splendid med olika kurser där man kan välja kurser med eller utan material. Ett forum som man kan prata med andra kursmedlemmar som befinner sig runt om i världen.

Jag gillar verkligen hennes stil och bläddrar ofta i hennes bok för inspiration. Så när denna kurs om att göra en kuvertbok dök upp var jag bara tvungen att haka på. Förutom material och både filmade och fotade beskrivningar hur hon gjort sina album får man matnyttiga tips och ett och annat skratt serverat. Jag gillar upplägget massor!

Jag var lite sen med att beställa och fick idag paketet då vi redan är 5 lektioner in i kursen. Men det gör inget för alla lektioner ligger kvar och man kan skapa i sin egen takt. Det svåraste brukar vara att bestämma sig för vad albumet ska handla om och hitta foton... Men det har jag faktiskt klart för mig denna gång! Nu är det bara att invänta helgen och hoppas på regn!!! ;)

Inga kommentarer: