Vimplar till salu

lördag 5 maj 2012

Njuter av våren!


Just nu är det glest mellan blogginläggen här, men det är för att jag njuter av Våren! Fast just idag har den tagit en paus tror jag, då det blåser storm här, så jag kurar i pysselhörnan istället. Vitsippshagen är ett givet utflyktsmål för mig varje år och jag slås alltid av hur magiskt det känns att gå där bland miljoner blommor och doften av alla dessa vitsippor är verkligen bedövande!


Växtkraften hos rabarber är enorm, vi har redan stora fina blad på våra plantor.
Den första skörden smakar alltid bäst!


Det blev en fantastisk paj med precis lagom balans mellan sött och surt... Mums!

Den söta skalkniven är från Rice och den har jag hittat hos Broarne.
Den kommer få följa med i matsäckskorgen på alla utflykter i sommar.

Bilderna är tagna med Instagram.

Imorgon kommer det ett mer pyssligt inlägg, hoppas ni kikar in då!
Ha det bra!

2 kommentarer:

Jill sa...

Takk for at du deler disse herlige vårbildene med oss Anna Maria :)
Her har det snødd igjen til morgenen, og nå skinner solen igjen, så det er vel slik våren kan være :)
Ha en herlig helg
Klemmer

Ingrid - Inola sa...

Vilka vackra bilder! Ja, det gäller att stanna upp lite och njuta av naturen så här års. Det finns alltid tid för pyssel nån annan dag när det regnar ...