Vimplar till salu

tisdag 12 juni 2012

Pysslar i tyg...


Först kom tygerna... Härligt pastelliga Tildatyger från Panduro.



Sen fick jag en väldigt efterlängtad morsdagpresent... En Singer Jubileumsymaskin från Symaskinswebbshoppen.


Klart jag var tvungen att ha en symaskin som matchade det fina svarta skåpet... Knäpp? Jag? Japp!



Sen kom inspirationen... Det första lilla syprojektet blev ett sorts vimpelspel av stora gamla trådrullar som hänger över våran kamin. Rosorna är gjorda efter en tutorial på October Afternoons blogg.

Hörrni... Det här var ju magiskt roligt!!!

Och nej, jag är inte sponsrad, bara tipsar och länkar om någon också blir sugen att tygpyssla :)

3 kommentarer:

Jojjo sa...

Vad roligt att du syr! Vilken kul ide att göra vimpel av trådrullar :)
Jag har inte pysslar kort på minst ett år nu, målar och syr istället Tildadockor är min stora passion för tillfället.
Ska bli kul att se vad mer du kommer att sy :)

hellenbell sa...

fint.
vilka trådrullar!!!

ha en bra dag.

Emma sa...

Vilken underbar symaskin!!!!
//Emma