Vimplar till salu

fredag 9 november 2012

Smått och gott!


Det har blivit lite fler saker till min försäljning, har svårt att stoppa mig ;) Har så många idéer som ploppar upp hela tiden...

Det blev några fler magneter, denna gång med jultema. Hittade så fina vintagebilder på Etsy, skrev ut dom på fotopapper och stansade ut dom och dom passade perfekt i kakformarna. Sen har jag bara glittrat kanterna och dekorerat med en lite rosett och en snöstjärna.



Några fler hårband har det blivit med. 



Sen brukar jag ibland fota mat/kak bilder på mitt Instagramkonto (Rimna heter jag där) och igår åt vi panerad rödspätta, potatismos och hemgjord kall räksås. Det var önskemat från ett av dagbarnen. 

Fick frågan om recept på såsen och det är som det mesta jag gör... Jag har inget recept utan det brukar bli olika varje gång jag lagar det.

Men jag kan försöka mig på att skriva ner vad jag hade i såsen.
Har inga som helst mått men det är bara att smaka sig fram.

lika delar créme fraiche, gräddfil och majonäs
en sked bostongurka
hackad dill
en skvätt ketchup eller chilisås eller varför inte lite dijonsenap, allt efter vad man gillar :)
hackade räkor om man vill, kan uteslutas (då funkar den som dressing till det mesta)
peppar, salt

Hörrni! Trevlig fredag!!!

1 kommentar:

Annette sa...

Du är så kreativ och gör så fina saker..! Undrar om jag också skall göra en dörrkrans i helgen? Och kanske torka litet äpplen och apelsiner att ha i dekorationer..? Tack för att du inspirerar så mycket, och trevlig helg. Kram!