Vimplar till salu

söndag 4 september 2011

Färga in tags med Distress Stains

Fortsätter att leka med Distress Stains flaskorna. Det blev en jultag, min första i år!
Här har jag först färgat in tagen med distressdyna och blending tool. Sen har jag skapat "splaschar" genom att släppa flaskan rakt ner på projektet. Det blir en läcker effekt!

Rosetten är ett vitt pappersband som jag färgat rött genom att dra det mellan dutten på flaskan och underlaget, hur smidigt som helst att färga in snören och band i den färg man vill ha.


Embossat en Gorjuss stämpel på tagen och i samma stämpelsetet följer även en läcker snöstjärna med. Den embossade jag också och monterade metallblommor ovanpå. Stämplade även med poststämplar från Crafty Individuals. Sen sydde jag fast en remsa rödrutigt tyg och två vita blommor längst ner på tagen.


Nästa tag fick gå i födelsdagstema till någon som gillar sjön. ;) Här färgade jag in ett blankt underlag tex ett nonstick eller laminerat ark med Distress Stains i turkost och brunt. Sprayade sen på underlaget med en genomskinlig pärlmist och därefter doppade jag tagen i omgångar tills jag var nöjd.

Färgade in kanterna, stämplade och embossade med olika stämplar, därefter dekorerade jag med spets och blommor. Den kraftfärgade blomman har jag också färgat in med Distress stains och sen embossat snötjärnan över. Pärlorna har jag färgat in slarvigt med både Copic pennor och Distress Stains. Båtstämplarna kommer från Crafty Individuals och Grattis stämpeln är en Vilda stämpel.

Materialet hittar ni hos Scraplagret

Önskar er en underbar dag!

2 kommentarer:

Anna sa...

Gud så läckert!!
Jag blir helsugen på att pröva själv :)
Kram från Strömstad

Erica sa...

så otroligt läckert!! den där embossade snöflingan i blomman är det kraftig liftvarning på!! döläckert!!

kram, erica