Vimplar till salu

onsdag 15 juni 2011

Ett kort och en presentask

De söta stämplarna från C.C. Design var jag bara tvungen att använda igen, fast denna gången stämplade jag dom på akvarellpapper och målade med distressrefiller. Det blev ett grattiskort och en liten presentask som man enkelt viker själv.

Jag har använt underbara papper från Primas Botanical, och även klippt ut en journalingrutafrån ett av papprena. Med Martha Stewarts kantstansar är det lätt att skapa olika strukturer att leka med. Stickers från Primas Botanical stickersark, några kugghjul och en pärla som dekoration. Bandet är mitt eget, men jag har färgat in det med distressdynor för att få en matchande nyans.

Distressrefillerna är ett vattenbaserat bläck som fungerar ungefär som akvareller. Väldigt dryga och ju mer man spär ut dom med vatten desto ljusare nyans får man. Roliga och lätta att jobba med!

Dekorerade enkelt insidan på kortet med en utklippt del av ett mönstrat papper, som jag stämplade en textstämpel från Vilda Stamps på. Stansade ut några fjärilar och limmade dit.

Beskrivningen till asken hittar ni här, den liknar en pizzakartong i konstruktionen. Använt mig av samma papper och upplägg för att anknyta till kortet. Wellpappen här är en tag som jag mistat med egengjord mist. Enkelt att blanda vatten med några droppar distressrefill i valfri färg i dessa små flaskor och spraya på sina alster. Sen har jag kladdat lite med vit Crackle Paint.

Insidan på asken är dekorerad med samma papper och stickers från arket. Hoppas jag kunde inspirera er till att göra egna presentaskar och grattiskort till alla sommarens kalas.

Allt material hittar ni hos Scraplagret!

3 kommentarer:

Mela sa...

Du gör så otroligt vackra saker. Tack för all inspiration som du ger! Kram Mela

Chris_P sa...

Åhhh kortet är helt underbart!! Så himla fint komponerat och motivet är fantastiskt färglagt!

roolz sa...

helt makalöst fina.. åh papperen var riktigt härliga.. var ju bara tvungen att beställa några såna till mig själv.. ;)

//roolz